Monday 21 September 2015

Bersyukur

Ya Allah, kenapa manusia makin hari makin tidak mensyukuri apa nikmat yang telah diberi. Apa yang aku cakap ni termausklah diri aku sendiri. Kalau nak ceritakan tentang aku, aku ni jenis tak bersyukur apa yang dah diberi. Kalau nak kata riak, bongkak, tamak. Yes semua ada. Tapi kadang aku terpikir. Ni takdir ke ujian? Aku keliru. Mungkin banyak lagi tentang agama yang aku belum pelajari. Aku sering tertanya2 apa yang Tuhan nak tunjuk dekat aku sebenarnya? Jalan atau benda lain? Tapi aku pikir2 balik. Aku tak nampak apa jalan yang tuhan nak bagi. Atau mungkin aku kena cari benda ni sendiri? Dengan solat istikharah? Mak aku, ayah aku selalu pesan, solat jangan tinggal, benda2 sunat harus kita buat dan jangan lupa solat istikharah tu sentiasa kena buat. Tapi aku ni jenis lepa, kadang buat kadang lupa. Aku sedar semua ni. Tapi seolah2 aku terikat dengan sesuatu. Aku tak boleh nak keluar dari... entah lah, aku pun pening pikirkan benda ni. Makin aku pikir, makin pelik yang jadi. Tapi tak apa lah, slow2 aku bimbing diri aku dekat dengan tuhan. Insya'allah aku boleh selesaikan. Doakan lah aku ni. Moga diberi ketenangan dan kebahagiaan dalam hidup. Aminn.

No comments:

Post a Comment